۱۳۹۱ مرداد ۳۰, دوشنبه

بگذار تا بال بگشایم همچو پرنده های آسمان


منبع عکس فیس بوک

بگذار تا بال بگشایم همچو پرنده های آسمان

بیانیە اعلام اعتصاب غذای نامحدود از طرف غلامرضا شیردم پناهندە سیاسی کرد در ترکیە



نهادهای مدنی،رسانەهای گروهی، احزاب و فعالین سیاسی، شخصیتها و سازمانهای دفاع از حقوق بشر!
من وخانواده م که پناهده سیاسی کرد کە در زمرە قربانیان خشونت و سرکوب جمهوری اسلامی ایران هستیم، سالهای زیادی از عمر و زندگی خود را در بی حمایتی و بلاتکلیفی کامل در ترکیه ‌بسر می بریم. علاوە بر این با وجود اینکه مدتها از گرفتن قبولی

پناهندگی ما می‌گذرد اما در نهایت کم توجهی و تبعیض کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد(یو ان اچ سی آر) جهت انتقال به کشور امن با مشکلات معیشتی، روحی و بخصوص امنیتی فراوانی نیز مواجه شده‌ایم. لازم به ذکر است که با وجود درخواستهای متعدد هیچگونه تغییری در جهت انتقال ما به کشور انی صورت نگرفتە و گاهی نیز به ما ابلاغ شده که به دلیل سیاسی بودن پروندەهایمان هیچ کشوری حاضر به پذیرفتن ما نیست. بدیهی است کە این رویکرد کاملا مغایر با اصول و قوانین این کمیساریا می‌باشد کە در جهت کمک بە پناهندگان سیاسی اهداف و وظایف آن تعیین شدە است. لذا پس از گذشت چند سال بی‌ توجهی یوان نسبت به وضعیت ما به ناچار و بعنوان آخرین امکان و راە باقی ماندە برای رساندن صدای حق طلبی خود و اعتراض بە تبعیض و دوگانگی که بر ما روا داشته شده است از تاریخ پنجشنبه16 اوت جاری(٢٠١٢/٨/16) در جلوی دفتر مرکزی کمیساریای عالی پناهندگان در آنکارا تحت تهدیدها و مشکلات شدید امنیتی شروع به اعتصاب غذا به صورت نامحدود کردەام.
ما بار دیگر تاکید می کنیم کە شعبە ترکیە کمیساریای عالی پناهندگان کە خود میبایست مدافع پناهندگان و پناهجویان سیاسی و اجتماعی باشد، در سالهای اخیر بدلیل سیاستهای غلط در قبال پناهجویان سیاسی بارها مسبب این شده است که پناهجویان برای بدست آوردن حقوق خود دست بە اعتصاب زدەاند. من و خانواده ام نیزنمونه‌ای از پناهجویان سیاسی مورد تبعیض قرار گرفته هستیم که به ناچار، دست به اقدامات خطرناک و مضر برای سلامتی‌ خود زدەام، بهمین دلیل نیز در این رابطە هر گونە مسئولیتی را متوجە این نهاد حقوق پناهندگی میدانیم.
تنها خواست من اعتصاب کننده رسیدگی بە امر انتقال بە کشور امن است. امکان زندگی توام با امنیت در هر کشوری از ابتدائی‌ترین حقوق یک پناهنده به شمار می رود، لذا تا تحقق این خواستە برحق و ابتدایی، ما تحت هیچ شرایطی از موضع خود عقب‌نشینی نخواهم کرد.
از رسانەها، نهادها و شخصیتهای فعال در زمینهٔ حقوق بشر درخواست می‌کنیم که صدای حق طلبی ما را که نمونه‌ای از صدای جامعە مدنی و سیاسی در تبعید است به گوش مراجع مربوط رسانده و با حمایتهای خود ما رایاری رسانند. باشد تا زمینه‌ای برای انجام وظایف کمیساریای عالی پناهندگان و رفع تبعیض از پناهندگان سیاسی کرد فراهم شود.

۱۳۹۱ مرداد ۲۹, یکشنبه

پاسخ میرزاده عشقی2012 به پوتین و کلیسا یش




دادگاهی در مسکو سه دختری را که در کلیسای جامع این شهر به اجرای موسیقی و رقص پرداخته بودند به اتهام «اغتشاش با انگیزه ضدمذهبی» مجرم شناخت و هر یک را به دو سال زندان محکوم کرد.

پاسخ میرزاده عشقی 2012 به پوتین و کلیسا یش برای زندانی کردن اعضای گروه موسیقی پانک راک در روسیه به مدت  دو سال



بعدازاین بر پوتین وفرق سرش باید رید
به چنین دولت و برکر وفرش باید رید
به حقیقت درعدل ار دراین بام ودر است
به چنین عدل وبه دیوارودرش باید رید
آن‌که بگرفته از او تا کمر روسیه را گه
به مکافات الی تا کمرش باید رید
رهبر دولت روسی اگر این بی شرف است
بر چنین دولت و کلیسایش  باید رید
به خود اسقف اعظم نتوان کرد جسارت اما
آن‌قدرهست که بر ریش خرش باید رید
این حرارت که به خودماریانا سیرووا دارد
تا که خاموش شود بر شررش باید رید
جام نیوز گفت مسلمان میانماری مرد
بر چنان جام و نیوز و خبرش باید رید

آن نویسنده بی مدرک تحمیلی  نیوز

ازتوک پاش الی فرق سرش باید رید
گرندارد ضررو نفع  دیمیتری مدودف
بهراین ملک به نفع و ضررش باید رید
ار رَود آلکسی پوشکوف به مجلس گاهی
احتراماٌ به‌ سر رهگذرش باید رید

پای نوشت :این شعر طنز انتقادی بر پایه شعر میرزاده عشقی بروز شده است و توسط 
revenant  یکی از کاربران بالاترین ادیت شده است که از ایشان سپاس گذارم.
نکته دیگر آنکه ,در مورد مطلب جام نیوز  مدونا به عنوان یک خواننده از همکاران جوان خواننده پانک راک یعنی گروه موسیقی «پوسی رایوت» دفاع کرده است ولی نویسنده جام نیوز شاکی است که چرا  آن ها که در موارد مشابه و به مراتب دردناک تر مثل کشتار مسلمانان میانمار یا بحرین سکوت می کنند، این بار مجبور به واکنش شده اند! که باید گفت گوز به شقیقه چه ربطی دارد ?در واقع تلاش کرده است 2 موضوع بی ربط را به هم ربط دهد.در واقع نویسنده آن اوج حماقت و وابستگی ایران به روسیه را نشان می دهد و چون روسیه به رهبری پوتین از برنامه هسته ای جمهوری جنایتکار اسلامی دفاع کرده است پس برای جبران تلاش می کنند که به هر قیمتی از پوتین دفاع کنند و تازه جالب است که حرفی از کشتار مسلمانان در سوریه نمی زنند.
نویسنده جان نیوز در ادامه می نویسد : " گفتنی است محاکمه این سه خواننده دستاویز رسانه های غربی علیه روسیه و پوتین شده است. رسانه های غربی، که از حمایت پوتین از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و به خصوص حمایت وی از سوریه و وتو کردن قطعنامه ها علیه سوریه خشمگین شده اند؛ به جنجال رسانه ای برای مرعوب کردن پوتین روی آورده اند. اصل این ماجرا و حضور سه دختر در کلیسا و خواندن ترانه اعتراضی علیه پوتین و بعد جنجال های رسانه ای، بیشتر صحنه سازی به نظر می رسد تا به این ترتیب فشارها را بر روسیه برای عدم حمایت از سوریه افزایش دهند." ببینید که چه ادعای مزخرفی می کنند فقط به خاطر اینکه به هر قیمتی از پوتین حمایت کرده باشند.


نوشته ای از :طنز نویس 2012


لینکهای مرتبط از همین وبلاگ در باره گروه موسیقی پوسی ریوت:



خواهان آزادی زنان آنارشیست گروه موسیقی «پوسی ریوت»شویم

 

با سازماندهی اعتراضات ,خواهان آزادی گروه موسیقی پانک راک «پوسی ریوت» شویم

 

چگونه از سه فعال فمینیست ضد پوتین حمایت کنیم 

 

 ضمنا هرگز حمایتهای همه جانبه پوتین و شرکا را در دفاع از جمهوری اسلامی فراموش نکرده و فراموش نکرده ایم و به درستی در روز قدس 2009 مردم شعار مرگ بر روسیه می دادند.

۱۳۹۱ مرداد ۲۶, پنجشنبه

اعتصاب غذای 4 پناهنده سیاسی در ترکیه

اعتصاب غذای 4 پناهنده سیاسی در ترکیه

پناهندگان اعتصابی
پنج شنبه 16 اوت 2012
بدینوسیله به اطلاع نهادهای مدنی،احزاب و فعالین سیاسی،شخصیتها و سازمانهای دفاع از حقوق بشر میرساند که ما چهار تن‌ از پناهندگان سیاسی ایرانی‌ که به ترتیب ۹ و ۶ سال از بلاتکلیفی ما در ترکیه می‌گذرد با وجود اینکه بیش از ۴ سال فقط از گرفتن حق پناهندگی ما می‌گذرد اما با کم توجهی کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل(یوان) جهت انتقال ما به کشور امن مواجه شده و با مشکلات معیشتی،روحی و بخصوص امنیتی فراوانی مواجه شده‌ایم و لازم به ذکر است که با وجود درخواستهای متعدد هیچگونه تغییری در جهت جایگزینی ما صورت نگرفت و گاهان به ما ابلاغ شده که به دلیل سیاسی بودن پرونده مان هیچ کشوری حاضر به پذیرفتمان نیست و این کاملا مغایر با اصول و قوانین این کمیساریا می‌باشد. لذا پس از گذشته چندین سال بی‌ توجهی و بی‌ اهمیتی یوان نسبت به وضعیت مان به ناچار برای رساندن صدای حق طلبی خودمان و مبارزه با تبعیض و دوگانگی که بر ما روا داشته شده است از تاریخ ۲۰۱۲/۰۸/۱۴ در جلوی دفتر مرکزی این کمیساریا در آنکارا تحت تهدیدها و مشکلات شدید امنیتی شروع به اعتصاب غذا به صورت نامحدود کرده و تا اقدامات لازم جهت انتقال ما بصورت رسمی‌ به کشور سوم که همانا یکی‌ از ابتدائی‌ترین حقوق یک پناهنده به شمار میاید صورت نپذیرد تحت هیچ شرایطی از موضع خودمان عقب‌نشینی نخواهیم کرد.در پایان از تمامی سازمانها،احزاب سیاسی و شخصیتهای فعال در زمینهٔ حقوق بشر درخواست می‌کنیم که صدای حق طلبی ما را که همانا نمونه‌ای از جامعه سیاسی در تبعید می‌باشم به گوش مراجع مربوط رسانده و با حمایتهای خود ما را از این وضعیت وخیم و دردناک نجات داده ،باشد زمینه‌ای برای خوش رفتاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با پناهندگان،بلاخص پناهندگان سیاسی فراهم شود.
این کمیساریا به ظاهر خود را مدافع پناهندگان و پناهجویان می‌داند اما در سالهای اخیر بدلیل سیاستهای غلط در قبال پناهجویان سیاسی بارها مسبب این شده است که پناهجویان برای بدست آوردن حقوق خود دست به عملکردهای خطرناک و مضر برای سلامتی‌ خودشان بزنند و ما نمونه‌ای از پناهجویان سیاسی مورد تبعیض قرار گرفته می‌باشم که به ناچار دست به اعتصاب غذا می‌زنیم. با قدردانی فراوان

۱-کامران عبدالله زاده فرد ثبت‌نام:۲۰۰۶

۲-بهزاد میرخان پور ثبت‌نام:۲۰۰۳

۳:شاجان عبدالله زده فرد

۴:فاخر عبدالله زده فرد

تلفن تماس 00905064241077

۱۳۹۱ مرداد ۱۸, چهارشنبه

ناطق نوری: یا علی گفتن رهبری هنگام تولد، مزخرف است


ما هم که همین را گفتیم و تاکید کردیم که نه تنها مزخرف گفته آیت الله سعیدی بلکه چیز مالی رهبرو را هم کرده , که البته سئوالاتی از مرجع تقلید شیعیان جهان آیت الله علی خامنه ای نیز در این باره پرسیدیم که :
1- امام خامنه ای , با توجه به اینکه شما آیت و نشانه خدا هستید چرا موقع تولد یا الله نگفتید ?
2- هر کس مانند سید علی موقع تولد یا علی نگوید حکمش چیست ?
3- آیا هر کس مانند سید علی موقع تولد یا علی نگوید مسلمان است یا کافر است و آیا ریختن خونش مباح می باشد ?
4- آیا علی ابن ابی طالب نیز موقع تولد یا علی گفت ? اگر امام علی یا علی گفته است منظورش شما بوده اید یا خودش ?اگر امام علی نیز موقع تولد یا علی نگفته است پس حکمش چیست ?
5- آیا اگر کسی موقع تولد یا علی بگوید معجزه محسوب می شود ?  اگر معجزه محسوب می شود این معجزه کار خدا است یا کار رحم یا کار بچه متولد شده یا کار امام علی یا کار قابله یا کار اسپرم  محسوب می شود?
6-  آنانی که یا علی گفتن خامنه ای را موقع تولد شنیده اند و با این حال به او ایمان نیاورده اند و تا امروز سکوت کرده اند و زبانشان در کونشان بوده است حکمشان چیست ?
7- آیا امامان پس از امام علی نیز موقع تولد یا علی گفته اند اگر نگفته اند حکمشان چیست ?
8- آیا اگر کسی موقع زایمان بگوزد و بچه اش یا علی بگوید حکمش چیست ?
9- با توجه به دروغگوئی وچیز مالی شما توسط حجت الاسلام محمد سعیدی آیا ایشان را به عنوان جانشین خود به رسمیت می شناسید ? 

البته الان این سئوال طرح است که آخوند هایی که سکوت کردند تا الان زبانشان در کجایشان بوده است ?و دیگر اینکه اگر توبیخ شدند از چی توبیخ شدند و علت دروغگویی سعیدی چی بوده است و چرا زندانی و خلع لباس نشده اند?


نوشته ای ازمرجع تقلید طنز نویسان مذهبی




حجت الاسلام محمد سعیدی علاوه بر امامت جمعه قم، عهده دار سمت ریاست شورای فرهنگ عمومی استان قم و ریاست ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منكر این استان نیز هست. از آذر ماه سال 89 وی علاوه بر سمتهای فوق از سوی خامنه ای به تولیت آستانه حضرت معصومه و مراكز و مناطق وابسته به آن منصوب شده است. وی از سال 79 تا كنون عضو هيات امناي مسجد جمكران نيز هست.

۱۳۹۱ مرداد ۱۷, سه‌شنبه

رابطه فرح دیبا با مذهب


فرح دیبا (زادهٔ ۲۲ مهر ۱۳۱۸ در تهران) سومین همسر محمدرضا  است.پس از انقلاب ۱۳۵۷، فرح دیبا ایران را به همراه همسرش محمدرضا  ترک کرد و پس از اقامت در چندین کشور، تا درگذشت همسرش در مصر، در کنار او بود.فرح دیبا و محمدرضا  دارای ۴ فرزند به نام‌های رضا, فرحناز، علیرضا و لیلا شدند که از این میان لیلا و علیرضا را در اثر خودکشی به ترتیب در سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۹ از دست دادند.
 فرح دیبا تنها فرزند فریده قطبی و سهراب دیبا بود. فریده قطبی مادر فرح دیبا اهل لاهیجان در گیلان بود و از تبار صوفی و دانشمند علوم دینی، قطب‌الدین شریف لاهیجی بود. پدربزرگ پدری وی سفیر ایران در روسیه و هلند بود.پدر فرح دیبا سهراب دیبا، فرزند سید مجتبی دیبا، از خانواده های سرشناس آذربایجان، اهل تبریز بود. وی در دانشکده افسری سن پترزبورگ به تحصیل پرداخت. پس از انقلاب اکتبر به فرانسه رفت و در آنجا دیپلم متوسطه خود را گرفت.(برای اطلاعات بیشتر می توانید به ویکی پدیا مراجعه کنید لطفا)

در سایت رنگین کمان مقاله ای در خصوص دیدگاهها و فعالیت های غیرسکولار فرح دیبا به قلم رضا رحیمی منتشر شده است که در اینجا به بخشی از آن نگاهی می اندازیم

فرح پهلوی و پروژه سلطنت اسلامی!



farah 01رضا رحیمی
این روزها از مسلمانی محمدرضا شاه پهلوی و از خرافه گرایی و اسلام زدگی اش زیاد سخن میرود. اما از سیاست اسلامی همسر وی، کمتر سخن گفته می شود؛ عقایدی که فقط در حوزه شخصی شاه و فرح باقی نمانده بودند و در تصمیم گیریها و چیدمان نیروهایشان نیز به چشم می خورد.
02
از جمله افرادی که می توان از آنها به عنوان شاه کلید و تئوریسین پروژه سلطنت اسلامی یاد کرد، سید حسین نصر است. وی از خانواده علمای شیعه است. شیخ فضل الله نوری نیای مادری او بود، و اعدام شیخ، خاطره تلخ خانوادگی او محسوب می شود. وی در این باره می گوید: «این واقعه خانواده مادرم را عمیقا متاثر ساخت. تاثیری روانی که بسیاری از اعضای این خانواده از آن رنج می بردند... از این رو من در زمینه مطالعات دینی از جانب خانواده مادرم هم میراث دینی بسیار عظیم و هم آسیب روانی را در خود احساس می کردم.» و شگفتا که میراث دار «شیخ مشروطه کش» از دربار پهلوی سر در میاورد، لقب سفیری شاهنشاه را دریافت می کند، و حتی پیشنهاد وزارت نیز به او می شود، و در نهایت رئیس دفتر فرح پهلوی می شود.
03
مینو صمیمی‌ که‌ آن زمان‌ در دفتر فرح‌ بود می‌ نویسد: «انتصاب‌ دکتر نصر به‌ این‌ سمت‌ البته‌ جز ضرورت‌ چرخش‌ تشکیلات‌ تحت‌ سرپرستی‌ ملکه‌ به‌ طرف‌ فرهنگ‌ اسلامی‌ تعبیر دیگری‌ نداشت‌.» بیراه نبود که سید حسین نصر درباره پروژه سلطنت اسلامی می گوید: «احساس می کردم که تنها کسی بودم که می توانستم همچون میانجی به ایجاد موقعیتی کمک کنم که در آن مثلا آیت الله خمینی با شاه مصالحه کنند و نوعی حکومت سلطنتی اسلامی بر پا شود که در آن علما نیز درباره امور مملکتی اظهار نظر کنند اما ساختار کشور دچار تحول نشود.»
رویکرد سنت گرایانه فرح پهلوی سبب شد که وی در سال ۱۳۵۲ انجمنی به نام «انجمن شاهنشاهی فلسفه» ذیل بنیاد فرح تشکیل دهد و مدیریت آن را به حسین نصر واگذار نماید. هدف این انجمن «تجدید حیات‌ زندگی‌ فکری‌ سنتی‌ ایران‌ اسلامی‌« قید شده بود. جالب آنکه خود حسین نصر نیز به عنوان یکی از متفکران «اسلام سنت گرایانه» و از «منتقدان جدی مدرنیته» شناخته می شود. نصر یکی از مهمترین مبلغان «بحران» و «شکست» و «سقوط» و «بن بست» و «پایان» غرب بود. از جمله آثار سید حسین نصر می توان به این موارد اشاره کرد: جوان مسلمان و دنیای متجدد/اسلام و تنگناهای انسان متجدد/آرمان‌ها و واقعیات اسلامی/هنر اسلامی و معنویت/مقدمه‌ای بر اصول جهان‌ شناسی اسلامی/محمد، مرد خدا/مکهٔ مکرمه و مدینهٔ منوره/دین و نظام طبیعت/هنر مقدس در فرهنگ ایرانی/سنت عقلانی اسلامی در ایران.
04
برای خواندن ادامه مطلب لطفا به سایت رنگین کمان  مراجعه کنید.

به نوشته ویکی پدیا 
سید حسین نصر (۱۹ فروردین ۱۳۱۲ در تهران) فیلسوف و متأله ایرانی و استاد علوم اسلامی در دانشگاه جرج واشنگتن است که مقالات و کتب دانشگاهی بسیاری را به رشتهٔ تحریر درآورده‌است.[۱]
 سید حسین نصر در سال ۱۳۱۲ در تهران به دنیا آمد. پدرش، سید ولی‌الله، همانند پدربزرگش پزشک دربار بود و اهل کاشان. او از جانب مادر نوادهٔ شیخ فضل‌الله نوری است. عمده نیاکان نصر از روحانیون سرشناس بوده‌اند. [۲]
 ............به دلیل روابط نزدیک دکتر نصر با فرح پهلوی و نقش او به عنوان مشاور فرهنگی شاه در اواخر دوران پهلوی دوم، دکتر نصر نهایتاً در گیرودار انقلاب ایران به مشکلاتی جدی برخورد کرد.......

برای خواندن کل مطلب به ویکی پدیا مراجعه کنید لطفا

بنابراین یکی از دلایل علاقه مندی فرح به مذهب ارتباط نزدیک  خانواده مادری او  با مذهب بوده است.

به نوشته ویکی پدیا

قطب‌الدین شریف لاهیجی

 محمد بن علی بن عبدالوهاب شریف دیلمی اشکوری لاهیجی معروف به قطب الدین شریف لاهیجی یا قطب‌الدین اشکوری(مرگ پیرامون ۱۰۸۸ تا ۱۰۹۵ هجری) از علمای امامیه سدهٔ یازدهم هجری و از ریاضیدانان دوره اسلامی به شمار می‌رود. وی در خدمت محقق داماد و برخی از استادان بزرگ آن دوران تلمذ کرد و آثار ارزشمندی از خود برجای گذاشت. از وی چند اثر قرآنی، اخلاقی و عرفانی باقی مانده است.[۱] وی دارای لقب‌های شیخ‌الاسلام، بهاء‌الدین و نیز قطب‌الدین بود.............

 از زندگی قطب‌الدین اشکوری آگاهی چندانی در دست نیست. او همدوره با محدث کاشانی، مجلسی و حر عاملی بوده‌است. استاد نخستینش پدرش بود. همچنین میرداماد از استادان او بوده‌است. فریده قطبی، مادر فرح پهلوی، آخرین شهبانوی ایران و دایی او رضا قطبی از نوادگان قطب الدین لاهیجی هستند..............

برای خواندن کل مطلب به ویکی پدیا مراجعه کنید لطفا


۱۳۹۱ مرداد ۱۵, یکشنبه

گزارشی از ٢٤ ساعت در خواب و بيداری




در بيدارى:
در مقابل کلیسای Dom شهر کلن  آلمان ـ در اعتراض به حمله به شهروندان افغان دریزد٬ جمعیت زیادی دور هم گرد آمده بودند. در بین جمعیت نیزچند نفر از رهبران و اعضا چند حزب کمونیست نیز حضور داشتند که در دست هر 2 نفر از آنان یک پرچم بزرگ حزبی بود که در واقع تبلیغ حزبشان را می کردند و بدین گونه به رقبای حزبی خود نشان می دادند که همچنان با اقتدار وجود دارند.
برای تدارک اين تظاهرات مشترک ابتدا فراخوانى با امضا 9 تشکل
منتشر شد. پس از انتشار اطلاعیه 9 تشکل٬ حزب کمونیست کارگری اعلام کرد که امضا آنها از پای فراخوان خارج شود تا خود بتوانند به تنهایی اعلام تظاهرات کنند و سپس در اطلاعیه ای جداگانه٬ در بخشی از فراخوان خود می نویسند:

" مردم ایران، احزاب، سازمانها و همه انسانهای مدافع آزادی و برابری نباید در برابر این جنایات راسیستی /اسلامیستی جمهوری اسلامی ساکت بنشینند.باید با تمام قوا به این سیاست فاشیستی اعتراض کرد. وظیفه هر انسان شریفی است که نسبت به این جنایات ساکت نماند و در مقابل این اقدامات ضد انسانی، که یادآور سیاست های دوران هیتلر است دست به اعتراض بزند.
تشکیلات کلن حزب کمونیست کارگری ضمن محکوم کردن حملات راسیستی و نژادپرستانه جمهوری اسلامی برعلیه مهاجرانی افعانستاتی مقیم ایران، همه مردم شریف و آزادیخواه و مدافع آزادی و برابری،همه احزاب و سازمانهای مخالف جمهوری اسلامی را فرامی خواند که در متینگ اعتراضی  روز شنبه ۱۴ یولی در شهر کلن شرکت نمایند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- کلن"
در واقع حزب کمونیست کارگری طوری فراخوان به تظاهرات را مهندسى کرد که مخاطبان سایتشان تصور کنند٬ که اين حزب برگزار کننده متينگ اعتراضى روز شنبه ١٤ يولى است و احزاب٬ سازمان ها٬ گروه های و افراد مستقل مخالف جمهورى اسلامى به فراخوان اين حزب٬ به آکسیون آمده اند. اما همين حذف نام حزب کمونيست کارگرى از ليست مشترک برگزارکنندگان تجمع اعتراضى با استقبال چشمگير افراد مستقل و غير وابسته به احزاب روبرو شد و براى اولين بار بعد از سال ٨٨ ما شاهد جمعيت بسيار زيادى شديم. چه خوش شانسى بزرگى براى احزاب و نهادهاى که فراخوان مشترک دادند!
بعد از اتمام باران و توفان با شروع برنامه٬ حزب کمونيست کارگرى با داشتن چند  نفر در این تظاهرات توانستند در يک عمليات برق آسا مانند شاهپرستان در استکهلم٬ تجمع شهر کلن را به تصرف خود در آورد. با اعتراضات مردم٬ سخنرانان و برگزارکنندگان تجمع و با خواست انسان هاى مدرن و غير سنتى ,حزب کمونيست کارگرى مجبور شد آرم٬ پرچم ها و نام حزب کمونيست کارگرى را از جايگاه سخنرانان دور کنند. در محل تجمع نيز مردم مجبور بودند هر لحظه جاى خود را تغيير دهند که زير پرچم اين حزب قرار نگيرند تا بعد مورد سو استفاده واقع شوند و جزو آدمهاى اين حزب محسوب و مورد عکاسى و فيلمبردارى گردند.
 تعداد زیادی از جوانان آتانوم٬ آنتی فاشیست، آنارشیست و چپ رادیکال از آلمان و از دیگر کشورهای اروپایی „ No Border Camp
“ (کمپین بدون مرز) که از چند روز پیش کارزاری را در حمایت از پناهندگان و علیه قوانین ضد پناهندگی  برگزار کرده بودند، برای اعلام همبستگی با تظاهرات از محل کمپ خود در کنار رودخانه راین بطور جمعی و با مراقبت پلیس بسوی محل تظاهرات آمدند. با ملاحظه ی پرچم هاى حزب کمونیست کارگری در هر گوشه از جايگاه سخنرانان٬ همايش و کارزار کمپين بين المللى نه به مرز٬ دراعتراض به حضور حزب کمونيست کارگرى در اين تجمع و اينکه اين حزب در رابطه با پناهجویان ورتسبورگ رفتارى فاشيستى و منفى داشته است ٬ ابتدا صف خود را جدا کرده و در گوشه ای دیگر تجمع کردند و سپس نماینده ی خود را انتخاب کردند که پیامشان را اعلام کند اما زمانی که یکی از آن جوانان در اعتراض به حضور این حزب اشاره کرد که رفتار این حزب فاشیستی است٬ رفتار و حرکاتى از جانب اين حزب نسبت به اين دو جوان چپ٬ مجرى برنامه و نماينده احزاب و نهادها در اجراع برنامه٬ صورت گرفت که من ترجيح ميدهم آنرا در خواب ديده داشته باشم.

در خواب:

... مینا احدی يکى از رهبران حزب کمونیست کارگری٬ اولین نفری نبود که جوانان چپ را هو نکرد و تودههاى حزب نیز به تبعيت از او٬  آن دو جوانان را اصلا هو نکردند

.  کسی با دست به سینه آن دو جوان نزد و میکروفون را از او نه ربودند و نسبت به دو نفر از کمونیستهای مستقل که برنامه را اداره می کردند با خشونت برخورد نکردند و به سمت آن 2 جوان هجوم نبردند.  مینا احدی بعد از شنیدن این که آن دو جوان چپ به حزب او "حزب فاشیستی" گفتند، شروع به کف زدن کرد و سپس هواداران او نیز شروع به تشویق سخنران

کردند. مینا احدی گفت آفرین به جسارت شما جوانان که نظرتان را در باره  حزب من بدون قید و شرط بیان میکنید، سوای اینکه درست یا غلط باشد که البته سر آن نیز بحث خواهیم کرد و به تعریف فاشیسم نیز خواهیم پرداخت تا شما بدانید در مورد ما و یا دیگر جریانات مشابه ما صدق نمی کند و ما همیشه در مقابل فاشیسم بوده و هستیم، ما هرگز خودمان را به دیگران تحمیل نخواهیم کرد و نمی کنیم. ما هرگز میکروفون را به زور نگرفتیم و نخواهیم گرفت. من فقط زمانی که به من اصرار شود که لطفا شما هم صحبت کنید، سخنرانی میکنم. البته باز هم معمولا نمی پذیرم و خواهش میکنم 
که رفقای دیگر صحبت کنند. من نمی خواهم خود محور باشم یا برای جاه طلبی فقط خود را مطرح کنم و معتقدم حکومت به زور و تحمیل بر مردم به دست نمی آید و ما به حکومت در قلبها اعتقاد داریم. ما تا کنون هرگز حتی به منتقدین خود انگ، اتهام، تهمت و افترا نزدیم و نه خواهیم زد. چون اساس سوسیالیسم ما انسان است و بیشتر از همه چیز حرمت انسان برای ما اولویت دارد. ما اعتقاد به آزادی بی قید و شرط سیاسی داریم و حق شما است که نظر خود را در باره عملکرد هر فرد و هرحزب یا دولتی عنوان کنید. چرا که در برنامه یک دنیای بهتر چنین عنوان شده است: "برقراری حقوق و آزادی های سیاسی و مدنی وسیع، بی قید و شرط و تضمین شده و برابر برای همه. رفع هر نوع تبعیض بر اساس جنسیت، تابعیت، تعلقات قومی، ملی، نژادی و مذهبی، سن، و غیره (یک دنیای بهتر،اصول و چهارچوب عمومی بخش دوم قسمت اول)". به باور ما آزادی یعنی آزادی مخالف، یعنی اینکه شما بعنوان مخالف حزب ما بتوانید پشت میکروفون حرفتان را بزنید. و تازه زمانی که شما چنین ارزیابی در مورد این حزب دارید بعد از تظاهرات با یکدیگر صحبت کنیم تا ببینیم چرا شما چنین نظری را دارید و اعضای این حزب چه عملکردی داشتند که شما چنین ارزیابی نسبت به حزب ما پیدا کردید. امروز اینجا بیش از صد نفر شاهد این اتفاقات بوده اند و مردم قضاوت خاص خودشان را دارند حال در این مورد چه گزارشی نوشته شود، با سانسور یا بی سانسور؟ قضاوت افکارعمومی نسبت به حزب، برایمان مهم است. ما حتی حاضریم که یک نظرسنجی بگذارید و از مردم بپرسید از کدام حزب متنفرند و یا رفتار و عملکرد کدام حزب را انسانی یا غیرانسانی می دانند. اسم حزب ما را بیاورید و خود قضاوت کنید. به هر حال ما مردم را احمق و بی شعور فرض نمی کنیم که امروز اینجا چیزی ندیدند و چیزی نشنیدند. ما نه تنها از هر نقدی در باره حزب استقبال می کنیم،  بلکه سایت های ما پر است از تمام نقدهایی که به ما تا کنون شده است و ما هرگز با رعب و وحشت فضای ترس و دلهره از نقدعملکرد حزب ایجاد نمی کنیم. 

نظام جلالی